Miguelanxo Prado lleva al Ficomic las tiras que publicó en La Voz

CULTURA

El dibujante coruñés firmará ejemplares en el Salón del Cómic de Barcelona, que se abrirá este viernes.

27 may 2009 . Actualizado a las 18:49 h.

«É como un Astérix, pero á galega, salvando as distancias». Así define el dibujante coruñés Miguelanxo Prado Los compañeros. La Orden de la Piedra, una colección de tiras cómicas publicadas entre 1980 y 1981 en La Voz que narra las aventuras de un grupo de personajes del neolítico gallego, y que ahora han sido recuperadas por El Patito Editorial. «Foi o meu primeiro traballo remunerado, baseado nunha idea de Tino Fernández Maceiras, que propuxo facer esta serie despois de ver a portada de ambiente castrexo que eu fixera para un grupo irlandés», recuerda Prado.

La publicación de estas tiras ?-las primeras de producción propia que se editaron en gallego, «con permiso do feito por Siro López e Xaquín Marín, claro», puntualiza Prado- se mantuvo en el diario durante unos cinco meses. Una continuidad que se vio interrumpida por la llamada a filas del autor: «Tiven que marchar á mili, e aínda que intentamos facelo dende alí, foi imposible de manter». Desde entonces habían permanecido ocultas hasta su reciente edición en gallego: «Así foi como se publicaron orixinalmente. E podo dicir que esa compilación foi o primeiro dos meus libros estritamente comerciais, sen apoios institucionais, que se publicou en galego», aclara Prado, que se pregunta cómo es posible «estar traducido a 15 linguas, pero non á miña materna». Este fin de semana se presenta la traducción al castellano en el Ficomic, el Salón del Cómic de Barcelona, que contará con la presencia del autor.

Para Prado, se trata de una obra con un interés «case arqueolóxico. Non vai supoñer un bombazo editorial, pero si que é un bo momento para non deixar caer no olvido as obras realizadas en Galicia dende os setenta. De esta maneira queda todo o material dixitalizado e permítenos conservar un fondo editorial e evitar a súa desaparición». De hecho, cuando la editorial intentó hacerse con los originales de las tiras de Los compañeros... se encontraron con que faltaban algunas: «Tiveron que recorrer aos coleccionistas que gardaban os recortes de La Voz. Ao final son unhas setenta tiras, nas que se inclúen cinco que quedaron feitas pero sen publicar», asegura el dibujante.

«Papeles dispersos»

Miguelanxo Prado va este fin de semana a Barcelona para hacer doblete. Además de Los compañeros... presenta también Papeles dispersos, una colección de dibujos sueltos y bocetos que han sido recopilados por la editorial Norma: «Eu, coma moitos debuxantes, vou coa libreta a todos lados, facendo apuntes sen sentido. Son estes bosquexos, que teñen unha maxia moi especial, xa que non están feitos para ser reproducidos, os que recolle este libro», explica el autor. No es, por lo tanto, un cómic al uso, sino más bien un libro de ilustraciones: «Pode que non estea dirixido a un público xeral, pero os afeccionados ao debuxo vanse atopar cun material moi especial, moi fresco, realizado na parte de atrás dun recibo ou nun sobre», apunta Prado.