Begoña Vázquez, Premio Cociñeiro Galego 2024: «É hora de recoñecer o traballo das mulleres na alta cociña»

Ana González Núñez
Ana González A CORUÑA / LA VOZ

SOCIEDAD

Begoña Vázquez hizo un canelón de algas.
Begoña Vázquez hizo un canelón de algas. GONZALO BARRAL

La chef de O Regueiro da Cova de Verín reivindica la necesidad de repoblar el rural: «A miña zona morre, cada día se abandonan máis leiras»

08 abr 2024 . Actualizado a las 11:59 h.

Ante el animado público del recinto ferial de Expocoruña, en la ciudad herculina, la chef de O Regueiro da Cova de Verín, Begoña Vázquez, recibió este domingo el Premio Cociñeiro Galego 2024. Aunque muy emocionada, no dejó ni un momento de reivindicar sus valores: la importancia de los productores locales y del sabor tradicional y la necesidad de repoblar el rural. «A miña zona morre, cada día se abandonan máis leiras e se está perdendo todo o que se cultivaba antes», lamentó la ganadora, quien advirtió que «se o rural non produce, a cidade non come».

Los finalistas del concurso fueron Alba Aguiar y Álex Falcón (D’Leria, en Carril), Alberte Gutiérrez (Alberte, Vigo), Fernando Rodríguez y Alba Guzmán (O Secadeiro, en Outes), y Víctor Conus (La Mesa de Conus, en Vigo). Ellos y la galardonada cocinaron sus platos en una final que comenzó a las 16.30 horas en el evento más importante de la cocina gallega, el Fórum gastronómico.

La ourensana escogió una preparación que aglutina productos de casi todos sus productores: un canelón hecho con algas y jugo de berza, carrillera de ternera ecológica y pato desmigado, bañado con un caldo de castaña y espuma de queso San Simón. Nin un solo producto llegó de fuera de Galicia para esta demostración, según confirmó la chef, aplaudida por sus productores que se desplazaron hasta A Coruña para apoyarla. «No rural ten que haber proxectos viables completamente e conciliadores. A xente ten que volver os orixes», reclamó Vázquez.

Primera mujer

Es, además, la primera mujer en recibir este galardón, un hecho que celebra. «Hai moitas mulleres na alta cociña. Quizais, hai poucas que saian á palestra. Entón, é importante saír e mostrarse un pouco ao mundo. Moitas veces é medo. Non saímos tanto ao escenario como pode saír un home, pero este é o momento da muller cociñeira en Galicia. Estiveron sempre nas cociñas. Traballei con moitísimas mulleres boísimas e é o momento de que saian e se recoñeza o traballo que moitas levan feito», subrayó.

Para la propietaria de O Regueiro da Cova, este premio es «un recoñecemento a moito traballo, moito esforzo, ao rural ourensán, ao pequeno produtor, á sostibilidade, ao quilómetro cero...». Y no se olvidó tampoco de la tradición, una de las señas de identidad de su cocina. «É importante que non se perdan os sabores tradicionais. Moitas veces con tanta fusión e tantas cousas terxiversamos un pouco o que pasa nas cociñas. Ten que haber de todo no mundo da gastronomía, pero creo que non se pode perder a tradición», dijo, en alusión al sabor de su casa, al que recuerda de cuando era pequeña.

Los anteriores premiados fueron Diego López en el 2014; Gorka Rodríguez en el 2015; Jorge Gago en el 2017; Alén Tarrío en el 2019 y Moncho Méndez, de Millo en el 2022.