Denuncian deficiencias en la climatización del ambulatorio Concepción Arenal de Santiago y en el hospital de Conxo

LA VOZ SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Imagen de archivo del centro de salud Concepción Arenal, en el Ensanche compostelano
Imagen de archivo del centro de salud Concepción Arenal, en el Ensanche compostelano PACO RODRÍGUEZ

La gerencia del área sanitaria afirma que se realizan controles diarios de los sistemas y que las altas temperaturas de esta semana obligaron a hacer ajustes

26 ago 2023 . Actualizado a las 12:02 h.

El sindicato CIG-Saúde Compostela ha denunciado la «falta de medidas preventivas e de mantemento das instalacións de climatización da área sanitaria ante a chegada do período estival e o estado de alerta meteorolóxica». Según afirma, los problemas han afectado de raíz a los sistemas de aire acondicionado de diferentes centros, como son los hospitales de Conxo y Barbanza y el ambulatorio Concepción Arenal. En este último afirman que una enfermera llegó a desmayarse en la primera planta y que un usuario tuvo que ser trasladado a urgencias por culpa de las altas temperaturas ya que el aire acondicionado no funcionaba.

«Diferentes unidades de hospitais e centros de saúde comunicaron á xerencia e á unidade de riscos laborais a problemática que tiñan coa vaga de calor, mesmo afectando a áreas de pediatría sen que se tomaran medidas axeitadas», apuntan desde la CIG-Saúde, que recuerda que el complejo de Conxo «carece de sistema de climatización, producíndose tódolos veráns situacións de calor sufocante, malia ser un hospital onde a maioría de doentes son de idade avanzada e onde o persoal xa ten sufrido indisposicións pola calor».

A mayores, indica que el 23 de agosto hubo un incendio en la periferia de los dos hospitales de Conxo que corrieron riesgo de verse afectados por la llamas y que «trala denuncia na Inspección de Traballo da CIG-Saúde elaborouse un plan de autoprotección que a central sindical non avalou posto que, a día de hoxe, non hai unha planificación para realizar as intervencións necesarias ante as deficiencias detectadas nos informes técnicos».

La respuesta

Desde la gerencia del área sanitaria respondieron al comunicado hecho público por la CIG, precisando que «tanto o Clínico, o hospital de Barbanza e o centro de saúde Concepción Arenal teñen climatización. Así mesmo o hospital de Conxo ten zonas con sistemas de climatización».

Según afirman, los aparatos están automatizados para mantener la temperatura en los niveles que marcan las recomendaciones, para lo que se «realizan controis diarios para comprobar o seu correcto funcionamento». Reconocen que debido a las altas temperaturas que se registraron a principios de semana «houbo que realizar axustes en lugares puntuais e os sistemas de climatización traballaron ao límite».

Sobre la denuncia de lo ocurrido en el Concepción Arenal, «subliñar que non se produciu un desmaio, senón unha indisposición pasaxeira, mentres que o trasladado a urxencias do usuarios debeuse á súa afectación previa pola que tiña acudido ao centro de saúde». También admitieron que ese día hubo una avería que ya está solucionada.