Batalla del PP y del PSOE de Lugo por las infraestructuras de la provincia

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Diputados y parlamentarios del PP, con Paula Prado, en la variante de A Pobra de San Xiao
Diputados y parlamentarios del PP, con Paula Prado, en la variante de A Pobra de San Xiao ALBERTO LÓPEZ

Paula Prado y diputados del PPdeG acuden a A Pobra de San Xiao a denunciar falta de inversiones mientras que los socialistas

03 oct 2023 . Actualizado a las 17:59 h.

PP y PSOE de Lugo siguen en refriega electoral y con sus críticas en alza ante la posibilidad de que se repitan las elecciones para las Cortes Generales, si finalmente Pedro Sánchez no sale elegido presidente, o ante un posible adelanto electoral para la Xunta de Galicia.

Diputados, senadores y parlamentarios del PP de Galicia acudieron este mediodía a la variante del ferrocarril de A Pobra de San Xiao, en Láncara, para denunciar la falta de inversiones en obras públicas de la provincia. En el acto estuvo la secretaria general del PPdeG, Paula Prado, quien aprovechó para señalar que «hai unha subasta de suma e segue cos independentistas na que Pedro Sánchez converteu a súa investidura», apuntando que «cantos máis cartos pide Cataluña, máis cartos están perdendo o resto de Comunidades, só para contentar ao independentismo».

Comisión de Infraestruturas

Paula Prado hizo estas declaraciones junto a los integrantes de la Comisión de Infraestruturas del PPdeG. En Láncara dijo que «esta provincia é, por desgraza, un dos mellores exemplos do desleixo do Goberno central con Galicia en materia de infraestruturas». Se refirió líder popular «aos servizos obsoletos e deficitarios que ofrece o Goberno central están prexudicando moitísimo ás conexións de Galicia tanto no seu interior como co resto de España», lamentando los incumplimientos en autovías como la Lugo-Santiago (A-54) y la Lugo-Ourense (A-56) o los retrasos en la reconstrucción de la A-6.

«Levamos varios anos de mentiras, desprezos e falta de solucións para conectar Galicia co resto de España», dijo Prado, quien habló de los «incumprimentos na chegada dos trens Avril que facilitarían a implementación da Alta Velocidade en todas as cidades galegas»

Críticas a las obras de reforma del tren en Lugo

Por su parte, el coordinador de Infraestruturas del PPdeG, Antonio Ameijide, aseguró que la variante del tren de A Pobra de San Xiao «é a única actuación ambiciosa que se fixo en anos pola conexión ferroviaria entre Lugo e Ourense». Y dijo que las obras que se están llevando a cabo «chegan logo de máis de catro décadas de espera e consisten unicamente na electrificación da vía, polo que non suporán ningunha ganancia de tempo de recorrido».

Ameijide dijo que estas obras afectan «só a un 7 % da liña, polo que no 93 % restante seguirá cun trazado do século XIX», y lamentó la imposibilidad de que puedan circular por esta vía trenes de alta velocidad. «Solicitamos máis investimento por parte do Goberno de España para reverter a desconexión, o abandono e o illamento que sufrimos os galegos no que se refire ás nosas infraestruturas», concluyó el portavoz del PP en la Diputación.

El PSOE califica la visita de ridícula

La contestación a los populares no tardó, y desde el PSOE provincial y el alcalde de Láncara quisieron salir al paso de las críticas de los populares. «En vez de facer visitas ridículas a lugares onde a Xunta non fai máis que actuar de costas ao Alcalde e aos veciños, se poña a traballar de maneira seria e rigorosa», señalan desde el PSOE.

El regidor de la localidad, Darío Piñeiro, dijo que la visita de los populares «é unha tomadura de pelo, porque cando fai falta que estean aquí non vén ninguén, como nos pasou coa construción dunha glorieta na Pobra para enlazar a rúa Benigno Quiroga coa estrada LU-546. Tiñamos a palabra da Xunta para colaborar con esta actuación, pero non cumpriron a súa promesa. A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, prometeu pero non deu nada», afirmó Piñeiro, quien dijo que tuvo que ser el Concello quien financiase este proyecto.

 Sin médicos y problemas de transporte

También aprovechó el regidor socialistas para recordar los problemas de falta de médicos que tiene el centro de salud de Láncara (hace poco salieron a la calle para reclamar la reposición de facultativos que se jubilan) «ou o problema que temos co transporte público, que é insuficiente e chega a ser moi perigoso ao ir a xente para Lugo de pé e sentada nas escaleiras», argumentó el regidor., argumenta o Alcalde. 

«Agora o único que lles preocupa son as eleccións autonómicas e teñen medo, pero que estean tranquilos que a xente desta provincia é moito máis intelixente do que cren, xa non tragan con estas falsidades e políticas baleiras» , dijo Darío Piñeiro.

Obras pendientes de la Xunta

Los socialistas aprovecharon la visita de los cargos del PP para recordar algunas obras pendientes de la Xunta en la provincia, como la Rolda Leste: «O Goberno de Touriño fixo a primeira fase e o PP nin foi capaz de redactar o proxecto da segunda fase», con la Vía de Alta Capacidade da Costa o con el acceso al Porto Seco de Monforte. «Anos tras anos figuran partidas orzamentarias menores nos Orzamentos da Xunta e nunca se executan». 

Los socialistas de Lugo dicen que el Gobierno de Pedro Sánchez cumple con sus compromisos: «Durante os 5 anos de Goberno de Pedro Sánchez, a provincia de Lugo recibiu dos Orzamentos do Estado máis do triplo de fondos ca nos últimos 5 anos do Goberno do Partido Popular con Rajoy».

Dicen que con el PSOE el gasto por habitante en Lugo pasó de 200 euros en el año 2018 con Rajoy a 1.000 euros en el 2023 con Sánchez. Y entre las obras que se ejecutan, recuerdan que el AVE llegó a Galicia con Sánchez y que en la actualidad se invierten unos 546 millones para la renovación de la línea ferroviaria Lugo-Monforte-Ourense.