Polémica visita de la conselleira de Medio Ambiente en funciones a las Fragas do Eume

A. F. C. MONFERO / LA VOZ

PONTEDEUME

La conselleira (de negro), la directora xeral de Patrimonio Natural, el portavoz del PP en Pontedeume y el alcalde de Cabanas, entre otros
La conselleira (de negro), la directora xeral de Patrimonio Natural, el portavoz del PP en Pontedeume y el alcalde de Cabanas, entre otros JOSE PARDO

Los alcaldes de As Pontes, Pontedeume, Monfero y A Capela, todos del PSOE, que no fueron invitados, a diferencia del de Cabanas, del PP, piden su dimisión «polo desprezo aos veciños»

29 feb 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

La conselleira de Medio Ambiente y vicepresidenta de la Xunta en funciones, Ángeles Vázquez, acudió ayer a Pontedeume para firmar la compra de tres parcelas de 2,9 hectáreas en Monfero, dentro de las Fragas do Eume. Esta operación se suma a la suscrita dos días antes de las elecciones autonómicas, con la adquisición de otras tres fincas, dos hectáreas, en el parque natural, en Cabanas y As Pontes.

Vázquez recordó que la Xunta dispone de un presupuesto de 1,1 millones de euros para comprar terrenos privados en las Fragas y señaló que el Gobierno gallego «ten localizadas unhas 400, que suman 200 hectáreas». Reiteró que el parque cuenta con un Plan Reitor de Usos e Xestión (PRUX) —contra el que llevan casi un año movilizándose las asociaciones de propietarios— y que el objetivo de adquirir propiedades privadas «é realizar actuacións de conservación e restauración de zonas de máximo interese desde o punto de vista ecolóxico, eliminando e retirando especies invasoras e mellorando a continuidade das masas de frondosas autóctonas».

También se acercó a la carretera de acceso al monasterio de Caaveiro, para ver «os traballos de urxencia que a Xunta está executando: limpeza de cunetas, desaugadoiros e retirada de pólas de árbores e rochas». Avanzó que seguirán con «novos desaugadoiros e o arranxo das fochas do firme». Y explicó esta actuación, «ante as dificultades para determinar quen é o titular da estrada e tras constatar que os contactos con Deputación, Goberno central e concellos para esclarecer o asunto non permitían avanzar na busca dunha solución ao seu deterioro».

La acompañaron el portavoz del PP en la corporación de Pontedeume y el también popular alcalde de Cabanas, lo que ha causado «un profundo malestar» a sus homólogos socialistas de Monfero, Pontedeume, A Capela y As Pontes, a los que ni siquiera se informó de la visita. En un comunicado conjunto, hablan de «un comportamento pouco democrático e unha nova mostra de falta de respecto institucional dunha conselleira que despreza aos veciños de catro concellos». Y piden la dimisión de Vázquez, «polas reiteradas mostras de desprezo e a súa actitude na xestión das Fragas».

Los regidores se preguntan, además, «que cambiou para que despois das queixas de James Rhodes [pianista] nas redes sociais polo lamentable estado da estrada, a Xunta asumira as súas competencias e realizara as obras, despois de moitos meses argumentando que a estrada non figuraba no inventario de estradas de titularidade autonómica». Aluden a la cita electoral y tildan de «vergoña e comportamento indigno vir facerse agora unhas fotos e non avisar aos representantes dos veciños, por non falar do estado no que seguen as pontes do parque ou do proceso de tramitación do PRUX».