Ferrolterra, una potencia en quesos por innovación y sabor

ANA F. CUBA MOECHE / LA VOZ

MOECHE

JOSÉ PARDO

Seis de las fábricas que participarán en la Feira do Queixo de Moeche, los días 16 y 17 de marzo, son de la comarca

22 feb 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Tradición, sabor y capacidad para innovar son elementos distintivos de las queserías de Ferrolterra y Eume. El producto que sale de estas pequeñas fábricas se distingue por el número de referencias y, sobre todo, por la calidad. La Feira do Queixo de Moeche, que vivirá su sexta edición los días 16 y 17 de marzo, se ha convertido en uno de los escaparates favoritos de las marcas de la zona. Este año, el encuentro se amplía para albergar la primera Feira de Queixarías Artesás QueRed, organizada por el Concello en colaboración con la red estatal que engloba a más de 300 pequeños productores y empresas ligadas a este mundo.

Al menos seis de las fábricas que acudirán a la Feira de Moeche están radicadas en la comarca, una auténtica potencia en quesos. «Esta feria funciona muy bien, es muy buen escaparate, estaremos como cada año», recalca Juan Manuel García, administrador de Lácteos de Moeche, fundada en 1960. Su apuesta, este año, volverá a ser el queso ecológico: «La ganadería que nos suministra la leche es de Moeche e intentamos potenciarlo por sostenibilidad y por cercanía». El que manda, en cuanto a ventas, es el queso de Moeche, «un semiduro, distinto al habitual de Galicia, más sólido, más compacto, con una textura más parecida a un queso tipo manchego».

La Cooperativa Campo Capela acudirá con el queso del país, el Mouro o el de chorizo como emblemas, al menos por la demanda. «É unha feira pequena pero está ben, é importante, a xente aproveita para coñecer cousas novas, é moi boa promoción. Hai degustacións e os clientes poden falar con quen elabora e coñece ben o produto; iso nunha tenda ou non supermercado non pasa», recalca Vanessa Seco, de la sociedad de A Capela.

Javier Graña, de Lácteos Algra, cuya marca comercial es Queixos Brigantia, coincide: «Para nós, as feiras son a promoción máis importante, xunto coas redes sociais. Facemos degustacións e a xente vén ver, probar e comprar. E ás veces pasan profesionais e fas contactos [...]. O primeiro ano, ningún queixeiro confiaba, e foi espectacular». La variedad cremosa, el queso fresco y el requeixo son sus productos estrella, «e hai quen busca algo máis especial, coma o canela, o picante ou o Lar de lares», destaca. Luis Sanjurjo, responsable del sello Bardaos, es otro de los grandes valedores de la feria de Moeche, con sus dos referencias: queso fresco de leche cruda y requeixo. «Fun desde que empezou, hai moitos vendedores e iso é o que fai que haxa tamén moitos compradores. Despois é o arte de cada un para vender máis ou menos», subraya.

Víctor Graña, de Lácteos O Casal, de Lamas (San Sadurniño), tampoco se perderá la feria de Moeche, aunque reconoce que «non é» donde más vende, quizás «porque a xente que vai xa coñece o produto e prefire comprar outros que non están de consumir tanto». El queso ahumado es una de sus apuestas recientes; el requeixo, el producto que más se asocia a la marca; y el queso cremoso, el número uno en ventas.

Para Raimundo Meizoso, responsable comercial de Queserías del Eume, de As Pontes, «esta feira é moi boa, véndese moi ben e está moi ben organizada». Participará con todos sus productos: «A xente pide de todo, pero o que máis, os tipo afumados, Mirador do Eume e A Zoca, e o do país, ao vir xente de fóra [...]. Os primeiros dous anos foron tremendos, non dabamos atendido».