El BNG lamenta que el Estado prevea un «investimento de 0 euros» en Deza

Javier Benito
j. benito LALÍN, A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

miguel souto

Aluden al olvido en mejora de infraestructuras viarias o el peaje de la AP-53

08 oct 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Las primeras reacciones políticas en torno a los Presupuestos Generales del Estado para el 2023 llegaban apenas 24 horas después de la mano del BNG de Deza-Tabeirós. Para esta formación política, «nin son históricos a nivel de investimentos na nosa comarca nin van conseguir unha recuperación xusta da crise na que nos atopamos». Lamentan que, «pese a ser as contas máis expansivas da historia, nas que o capítulo de investimento sobe un 33,1 %, incluídos os fondos europeos, o investimento estatal previsto en Galicia só aumenta un 0,3 % e na comarca do Deza o investimento previsto é de 0 euros».

«En canto ao gasto por habitante, pasamos do cuarto ao sexto lugar a nivel estatal e polo tanto non podemos falar dunha recuperación xusta», critican desde el BNG comarcal para incidir en que «a recuperación xusta debería facerse a través dos investimentos necesarios que nos equiparen con outras zonas». En el caso de la zona, aluden a infraestructuras básicas que quedan olvidadas como la N-525 y la N-640, que «deixan moito que desexar» por su actual estado, con «limitacións de velocidade que fan impracticable a circulación polas mesmas sen risco de sancións».

Otro frente abierto hace años y que parece seguirá sin resolverse para el 2023 tiene al peaje de la autopista AP-53 entre Santiago y Lalín como protagonista. «A rebaixa das peaxes na AP-53, única alternativa á N-525, segue sen aparecer nos orzamentos», remarcan desde el BNG, para considerar que se trata de tres infraestructuras viarias que resultan básicas y «teñen que ser melloradas se queremos vertebrar este país e dar oportunidades de desenvolvemento aos sectores económicos e produtivos do noso rural a vertebrar tamén».

«Agora virán os enxeñeiros contables a explicarnos o esforzo de gasto estatal que se fai na Galicia: becas, bono aluguer, transporte gratuíto, suba das pensións,... Todo este gasto non é exclusivo para o noso país, senón que son medidas que afectan a todo o estado español», argumentan desde el BNG comarcal, para resaltar que el incremento de las pensiones resulta menor en Galicia al tener de las más bajas de España. «O gasto en transporte gratuíto na nosa comarca é imperceptible por non contar con trens de cercanía nin transporte público con horarios compatibles coa xornada laboral ou escolar», apuntan. Esgrimen que en la zona deben coger el coche particular todos los días, «pagar o combustible a prezo de ouro e expornos a sancións de tráfico ou pagar elevadas peaxes».

La «miseria» prevista para la Nacional 640 en A Estrada

El BNG, en este caso de forma individual el de A Estrada, también analizó ayer las inversiones del Estado del 2023 entre las que solo figura para toda la zona una partida de 500.000 euros para la variante de la N-640. Una infraestructura viaria que «volve a quedar na gabeta do Goberno español de PSOE e Unidas Podemos», tildando «de miseria» la cuantía prevista cuando cifran el coste en más de 40 millones de euros. Un hecho que «demostra unha vez máis a falta de compromiso destes dous partidos co noso Concello e coas necesidades dos veciños».

Desde la formación nacionalista creen que no se pueden escudar en trámites burocráticos, cuando la realidad es que «non queren facer esta infraestrutura tan demandada e clave para desconxestionar o tráfico da vila e por unha elemental cuestión de seguranza vial». Anuncian que seguirán presionando para que la variante de la N-640 se acometa. Para ello, su diputado, Néstor Rego, presentará enmiendas para elevar notablemente «esta partida de miseria».

Aunque se trata de una responsabilidad del Gobierno de Madrid, el BNG también cuestionó la pasividad del regidor, «que non move un dedo para reclamar esta infraestrutura». Le piden que lidere esta demanda, junto al diputado nacional, Juan Constenla.